Кошик
14 відгуків
Адвокатське об'єднання "ХіТ"
+38(095) 504 50 50
+38(095) 504 50 50
+380955045050
МТС
+380665554364

Створення та реєстрація ОСББ: порядок дій.

Створення та реєстрація ОСББ: порядок дій.

21.06.16

СТВОРЕННЯ ТА РЕЄСТРАЦІЯ ОСББ: ПОРЯДОК ДІЙ

1.      Створення ініціативної групи (мінімум 3 власника квартир чи нежитлових приміщень будинку*).

2.      Формування списку власників приміщень з вказівкою площ, документом, що посвідчує право власності, розрахунком частини, яку складає площа квартири від загальної площі будинку (%) – Така інформація збирається ініціативною групою шляхом опитування самих власників будинку (безкоштовно), а також її можна отримати з реєстру речових прав на нерухоме майно або даних БТІ (платно

3.      Повідомлення співвласників будинку про установчі збори – Як мінімум за 14 календарних днів до імовірної дати зборів кожен співвласник має отримати (рекомендованим листом або особисто – під розпис) письмове повідомлення про проведення установчих зборів зі створення ОСББ з вказівкою дати, місця і часу проведення таких зборів, а також порядку денного таких зборів.

4.      Проведення установчих зборів – Під час установчих зборів співвласники обговорюють питання порядку денного і приймають по них рішення. Порядок денний установчих зборів ОСББ має обов’язково містити наступні питання:

-          Вибори голови та секретаря установчих зборів (лічільна комісія – за бажанням).

-          Створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: __ та затвердження назви ОСББ.

-          Затвердження статуту ОСББ.

-          Формування правління ОСББ.

-          Вибори Голови правління.

-          Обрання ревізора чи ревізійної комісії ОСББ.

-          Надання повноважень представнику установчих зборів на здійснення всіх дій, необхідних для державної реєстрації ОСББ.

По кожному питанню порядку денного кожен присутній на зборах співвласник має власноручно проставити в протоколі свій підпис і зазначити своє рішення – за чи проти. Кожен голос враховується у розмірі, що відповідає частці квартири (або її частини) від загальної площі всього будинку. Для прийняття рішення необхідно набрати більше 50% від загальної площі будинку.

5.      Якщо під час установчих зборів були присутні не всі співвласники, а голосів тих, що були присутні, не вистачило для прийняття рішення – Провести опитування відсутніх співвласників листками опитування. Впродовж 15 календарних днів після проведення установчих зборів ініціативна група може провести опитування шляхом підписання листків опитування з питань порядку денного тими співвласниками, які були відсутні на зборах. Заповнення листків опитування ідентичне заповненню протоколу співвласниками. Голоси відповідно до листків опитування враховуються в загальну кількість осіб, що проголосували. Якщо загальної суми голосів на зборах і відповідно до листків опитування вистачає (тобто за рішення проголосувало більше 50% площі будинку), рішення вважається прийнятим. Результати опитування включаються в протокол установчих зборів, а заповнені листки опитування підшиваються до протоколу як додатки.

6.      Подання документів для державної реєстрації юридичної особи – ОСББ. Після проведення установчих зборів уповноважена цими зборами особа має звернутись до державного реєстратора для реєстрації ОСББ як юридичної особи. Реєстратору подаються наступні документи:

-          список співвласників будинку (який складався ініціативною групою);

-          протокол установчих зборів з додатками;

-          статут ОСББ, підписаний Головою установчих зборів, якщо інша особа не була уповноважена на підписання статуту протоколом установчих зборів (! завіряти статут нотаріально не обов’язково!);

-          заява про державну реєстрацію юридичної особи.

7.      Отримання виписки з ЄДР, постановка ОСББ на облік в органи податкової інспекції. Після внесення ОСББ в реєстр юридичних осіб (ЄДР) державний реєстратор, чи співвласники особисто через код доступу, який надається її після прийняття документів на реєстрацію, формують на роздруковують виписку з ЄДР (підписи та відбиток печатки на таку виписку ніким не ставиться!). На підставі такої виписки і затвердженого статуту (екземпляр ОСББ) необхідно звернутись до державної податкової інспекції за місцем знаходження ОСББ із заявою про включення відомостей про ОСББ до реєстру неприбуткових організацій та отримати витяг.

8.      Виготовлення печатки ОСББ. – необов’язково, якщо це визначено статутом.

9.      Відкриття поточного рахунку в банку. – Необхідно визначитись із банком, в якому буде відкриватись рахунок ОСББ, отримати в ньому зразки карток для підпису керівника об’єднання і відбитку печатки (за наявності). Нотаріально засвідчити підпис і відбиток печатки на цій картці в нотаріальному порядку, укласти договір з банком на відкриття і обслуговування поточного рахунку.

 

Після вчинення усіх зазначених вище дій Ваше ОСББ може функціонувати в звичайному порядку. Ми додатково рекомендуємо після цих дій ще звернутись із відповідним листом до міської влади з проханням не вносити Ваш будинок до списку будинків, які будуть передаватись на управління,  а також провести перші загальні збори ОСББ для розробки і затвердження кошторису.

Попередні статті